Terima Kasih, Ustaz...

Saya ada cakap dengan ustaz pasal sy komen2 dengan ahli AMK Batu Pahat tu. n dia bagi nasihat n perangsang.

Terima kasih ustaz..
kiki sniri x rasa kiki mampu buat dorang fikir dengan wajar, waras.
kiki cuba kawal perasaan, xnak biarkan perasaan kuasai fikiran.
kiki xpandai nak berhujah. kiki cuma buat apa yang termampu n doakan semoga Allah bukak pintu hati dorang, terangi hati dorang, semoga dorang dapat melihat dan berfikir dengan mata hati yang terbuka, bukan dengan mata hati yang buta.

kiki terima satu ungkapan dari dorang yang bagi kiki, memperkecilkan kiki.
bila kiki suarakan pandangan kiki, dorang cakap kiki sempit fikiran, xfikir guna akal.
kiki sedar kiki bukanlah orang yang tepat, yg trbaik untuk bukak fikiran dorang dari asik terbelenggu dengan politik yg dorg perjuangkan. tapi kiki tau, Allah tau niat kiki. Mudah2an Allah berikan petunjuk untuk dorang. Amiinnn...




ni lah antara sebabnya kenapa sy x suka terlibat dalam politik. Memang, politik tak kotor..tangan2 manusia yg mengotorkannya..
bila sy komen dengan dorg, sy dapat nampak, ketaksuban dorg terhadap pegangan politik dorang. Walaupun diminta agar diketepikan sementara politik, fikirkan sejenak, utamakan isu umat Islam, langsung tak diendahkan. Malah, tetap mengutuk, menyalahkan parti yang satu lagi. Betapa egonya manusia sehinggakan sanggup menutup mata hati untuk melihat kebenaran...
Sedih dengan saudara sendiri..
Mereka terpelajar..
Tapi sayang...
mata hati buta...
terlalu taksub mencari kelemahan pihak lawan. Sedangkan lawan itu saudara sendiri.
Lawan hanya dibidang politik. Mengapa harus dijadikan lawan dalam persaudaraan?
bukan meminta untuk lupakan politik. sy sendiri tau politik tak kotor. politik juga yg baginda Nabi Muhammad S.A.W. gunakan dalam dakwah. Tapi sy cuma minta kosongkan minda, ketepikan hal politik untuk sementara, fikirkan tentang Islam. Fikirkan bagaimana nak satukan umat Islam dalam memerangi yahudi laknatullah. bukan dengan memperkeciilkan atau mentertawakan sesama sendiri.

Semoga Allah kurniakan hidayah buat mereka, buka pintu hati, buka mata hati, tetap ingat, manusia itu bersaudara..Umat Islam itu satu..

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.