mengapa begitu?

hurmm..
Sebenaqnya lately sy jarang baca newspaper.
So, kurang ikuti pkembangan semasa. Wlupn sbenaqnya sy sangat2 perlu amek tau suma 2. Huhuhu..

Yg sy tau cuma, rentetan daripada pergolakan di Mesir, lebih banyak negara timur tengah yg hadapi situasi yg sama.. Dan yg paling teruk adalah Libya. Dah brapa ramai yg mati disebabkan protes 2.
Xberbaloi mati dgn sia2. Sia2? Mungkin bg sy, tp bukan utk dorg.

Dan dari pandangan sy sendiri, Amerika akan bergelak ketawa bila melihatkan negara2 Islam mula bergoncang. Dari situ, mudah saja mereka akan masuk dan menguasai negara2 ini, dengan vaksin 'pendamai'. Ah. Percaya sangat lah dengan vaksin yg ditawarkan. Padahal itu adalah racun pemusnah!

Cuma apa yg saya fikirkan, alangkah baiknya jika ramai2 manusia yg berhimpun itu, berpegangan tangan, menentang musuh Islam yg menindas saudara/i seISLAM kita di Palestin contohnya. Walaupn x bersenjata, tetapi sbenarnya iman dan perpaduan itulah senjata yg lebih hebat dari senjata ciptaan manusia.

Semoga Allah melindungi Muslim dan Muslimah di Palestin dan serata dunia. Semoga Allah pelihara iman kita semua. Dan yakin, Islam pasti MENANG!

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.