Apekah tajuk yang sesuai??? entah..

Hari ni, raya ke-4. Pada asalnya, saja taknak call Makcik Nora, ucap selamat hari raya kt dia. Ingatkan nak tunggu raya ke2. Tapi, malam raya pertama, jari ni dah pun tekan number dia. Call punya call, tak berjawab...ah. Tak pa. Mungkin busy melayan sanak saudara di kampung. Send la mesej... selalunya, makcik akan balas mesej. Tapi kali ni, tak balas pun. Hurmmm.. aak sedih jugak. Dalam hati mula pikir yg bukan2. 'Tadi masa call, pakcik tu ka yang pegang hp makcik nora? Ni mesej x reply pn, pakcik tu ka yang baca and dia delete?'
Tu lah persoalan yang timbul..tapi, bila dah jadi macam tu, apa yang saya tekad lagi lah kuat. Dah tak ingat dah macam mana Makcik Nora cakap hari tu. Takmo pikir dah. Even ktorg baik, tapi tak elok untuk saya mesra sangat dengan keluarga dia. Even Makcik Nora x bagi lost contact ngn dia, tapi kali ni mesti. Insya Allah..saya akan doakan makcik dapat terima pilihan pakcik tu. Mana tau, mungkin pilihan pakcik tu jauh lebih baik dari saya. Bila makcik restu, nanti dapat la pilihan pakcik tu call makcik slalu. Makcik pun xla boring sangat nanti. Insya Allah..makcik akan lembut ati terima dia nanti.

Ok. Pasal kisah tu, dah tutup dah. Sebabnya, suma yg berkaitan dengan pakciik tu, dah 80% berjaya diasingkan. Cuma tinggal barang pemberian parents dia jaaa..nak bagi balik, nanti makcik marah.. dah penah tanya ritu..dah kena. huhu.. tak pa. simpan.

Skang, i've to build my own life. Tengah pikir2 jugak. Yang satu ni. Abg Wira. Dia ni betoi2 ka? Aduhhh..kompius! dan kalau boleh, taknak lagi terjerat dengan kata2 lelaki. Memang susah untuk saya bukak pintu hati skang. Dah terkena macam ni, sapa yang tak serik. huhu.. Memang ni satu ujian. Saya akui. Dulu mungkin saya lemah bila selalu kalah sehingga kepala dipijak2, maruah dipermainkan. Senang2 disiakan usaha untuk perbetulkan keadaan. Kenapa la dia jadi macam tu? Astaghfirullah..dah2. Taknak pikir lagi. Itu hal antara saya, dia, dan Allah. Saya serahkan segalanya pada Allah.

Kadang2 terasa diri ni sombong bila biarkan orang yang nak kawan dengan saya macam tu saja. Layan tak layan. Bukan tak nak layannn...masalahnya, saya dah cakap, saya taknak lebih2..saya tak suka. Bukan masanya. Saya fobia. Tapi ada antara mereka yang tak faham. Bila tak faham, saya tak suka. Tak suka bila nak kena ulang cakap banyak kali. Saya dah ingatkan. Kalau masih tak dengar, salah sayakah?

Paling benci bila dapat ayat 'rindu sangat kt awak..' and 'alaa..baru nak manja dengan awak..'. Excuse me!! I'm not your girlfriend,ok! Memang la girlfriend but not d special one. Geli tau dak dengan ayat2 tu. Tu la jenis2 ayat yang membuatkan diri ni mual mendengarnya. Jangan salahkan saya bila tiba2 mood saya lain atau saya tak berapa nak layan. Saya tak suka jugak bila ada orang yang cuba nak permainkan pendirian saya atau cuba nak perli saya sedangkan memang itu lah realiti atau perkara yang sedang saya lakukan. Sengaja perli. Ingat orang xpaham?!

Haisshhhh..geram dengan orang2 yang macam tu. Langsung tak matang. Tolonglah fahami diri ni. Kalau dah cakap nak kawan, kawan je la baik2. Tak payah nak kona sana sini. Kalau saya dah gtau awal2 pendirian saya, dah jujur dengan perasaan saya, jangan la pulak nak perli2. Jangan nak paksa2. Benci tau tak. Huh. melepaskan geram di sini. huhu..

Ramai yang tak tau. Diorang cakap saya garang. Tapi sebenarnya garang bertempat. Tegas bertempat. Yang penting, saya tak suka orang mainkan pendirian saya. Cukuplah dulu saya dah kalah. Kali ni takkan lagi. Itu janji saya pada diri sniri. Insya Allah..Allah sentiasa bersama saya. Asalkan niat saya tak terpesong. Insya Allah..

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.