~Selamat Hari Persahabatan Sedunia~

oh banyaknya dugaan disebalik kegembiraan..
yang pasti, tu lah namanya kehidupan..
teringin pulak nak pusingkan masa, balik ke 6 taon yang lalu.
zaman skolah bahiyah..
zaman skolah teknik..


bestnye zaman matrik dulu..
zaman tu la kali pertama belajaq berdikari.
1st time duk hostel.
tapi tiap2 minggu balik gak. ahaks!


matrikulasi.
masa dapat tawaran, suma cakap tahniah.
tapi dorang pesan suh blajaq leklok sebab katanya kat matrik susah..
masa sem 1 pun, ramai kawan2 kuaq..
tambah plak sy rasa xboleh bawak langsung ekonomi.
xpnah blajaq..pastu masuk plak matrik..saingan tinggi ngn orang pandai2.
pastu lemah plak ekonomi. gabra la..
ingat lagi. Sampai nangis2 call mama, cakap nak kuaq matrik sebab xley bawak ekonomi.
huhuhuhu..
tapi mama pujuk jugak suh stay.
At last, alhamdulillah, sem 2 result memang gempak habes.
kalau xmakan pujuk mama, tah apa la naseb sy skang. huhuhu..


banyak dugaan masa kat matrik.
tapi dapat harungi jugak semua tu.
Ingat kat my rum8. Even ktorg xrapat macam besfren, tapi dia baek. Ktorang slalu kunci pintu, pura2 xdak kat bilik. Padahal, tengah wt sesi luah perasaan. Ketawa, nangis, suma sama2.
Bilik ktorg slalu jadi tumpuan kengkawan lepak. So, bila time tngah bsemangat study, ktorg masukkan kasut dalam bilik, kunci pintu. Orang ketuk, pangge, dua2 diam. Wat macam km xdak dalam bilik. Ahaks! lawak pulak bila ingat balik.

Dia pnah hadapi saat yang paling sukar masa tu.
Begitu jugak saya.
Dia nanges, saya ada. Apa2 gangguan, suma ktorg abaikan. yg penting, mesti ada masa masing2 tengah susah.
Saya nanges, dia ada. ahahahahah!!! yang ni paling best. xkan saya lupa. Masa tu memang tertekan sangat2. tension dari petang. Malam cuba abaikan tension tu dengan study. Paksa diri gak study. Tiba2 satu mesej masuk. Gadoh2 dalam mesej tu. Pastu cakap fon. Marah2. Tengking menengking. My rum8 da paham dah. Letak je fon, dada berombak tahan perasaan yg marah, geram, sedey.
Last2 cakap kat rum8, "Wan. Aku rasa macam aku nak jerit satu blok ni. Aku nak lepas semua."
"Sat2 qilah. Jangan jerit dulu. Satg suma orang tekejut. Amek bantai ni. Ang jerit puas2."
Terus dia baling bantai tu kat saya. Saya amek, saya tekup kat muka, saya jerit sekuat ati dalam tu. Jerit sampai sakit tekak, jerit sampai berhambur air mata kuaq.
Semalaman nanges sampai bengkak mata. Esoknya pulak ada kuliah. Bagos sangat ah.
Sep bek tutor, lecturer xmasuk. Wan dah risau cena nak cover. Sebab memang takleh tahan. Kes smalam xabes lagi. Duk sorang2, ltak kpala atas meja. Tetiba terrrrnanges. Trus lari p toilet. Ahaks!! lawak jugak budak ni. huhu..makan pun tanak. Puas Wan pujuk suh makan. Petang tu, baru la ada someone yang jadi pendamai, call saya. Yang bestnya, Wan marah sangat2 kat orang yg wt saya tension sampai camtu. Dia sound direct ja. huhuhu...Thanx Wan..
huhuhuhu.. sesi lepas tension paling best ah bila dapat jerit puas2. huhu..


Alhamdulillah, ktorang ada bila sama2 memerlukan.


Kadang2, orang yang kita sangka akan ada dengan kita susah senang, orang tu la yang akan tinggalkan kita masa susah. Tapi, org yang kita tak sangka akan bsama kita susah senang, org tu la yg akan hulurkan bantuan dulu bila kita memerlukan.


Banyaknya pengajaran hidup saya..
Ada yang kadang2 saya lupa dan sampai terkena untuk kali kedua.
Ape la saya ni..buat salah dua kali..huhu..
Tapi, bila dah serik, fobia, mula hati2, lain pulak jadi.
risau kalau terlalu berhati2, diri sniri yang merana.
Tapi..susah lah..
kadang2 bila ada orang yg wat salah, yg wt sy curiga, trus jadi defensive. trus cakap ' aishhhh...jangan tpedaya lagi!'. ahaks! bley ke camtu? huhu..


Apa2 pun, hidup ni macam roda. Sat kat atas, sat kat bawah.
Mungkin skang hidup saya kat bawah. Time ni la kita boleh tau sapa kawan, sapa lawan.
Dan saya yakin, cepat atau lambat, saya pasti akan sampai ke puncak jugak nanti.
Insya Allah..
Allah takkan uji hambaNYA diluar kemampuan hambaNYA.


Saya yakin, di sebalik ujianNYA, ada manisnya.
Yang penting, saya takkan menyerah kalah dan lemah.
Hidup takkan indah tanpa warna warni jalan cerita yang mencorakkan kehidupan.
=)


Esok Friendship Day.
Untuk kawan2 saya, saya ucapkan Selamat Hari Persahabatan Sedunia.
Rindu kat suma kawan2..
Haaa..tak lupa jugak kawan2 kat ASTech dulu. Kawan2 team Forum Remaja, klazmate yg suka wt sy gelak, sampai cikgu majok tamo ngajaq. huhuhu..Team pengawas ICeTU, yang banyak bagi tunjuk ajar n perkenalkan saya dengan dunia perfileman, cewah! Tapi masa jadi pengawas ICeTU, saya jarang pegang VHS, kamera untuk shooting tu. Kecuali kalau ada assignment kt luaq. Kamera kesayangan mesti la Nikon SLR. Sangat sayang. huhuhu..


Lagi, kawan2 matrik, kawan2 UiTM, kawan2 praktikal, kawan2 club, kawan2 camp, suma lah!

Tapi taon ni, saya tujukan khas untuk my ex-rum8 kat KMKN dulu, Wan Nur Khairunnisa... Rindu kat ang lorhhh.. Rindu nak gado ngan ang. Rindu nak suh ang ajaq aku ekonomi. Rindu nak bergila2gilaan dalam bilik ngan ang. Rindu nak mein renovate bilik ngan ang. Rindu nak wat sesi pembersihan bilik tiap2 minggu ngan ang. Rindu nak nanges kat ang. Rindu nak dengaq ang bletiaq kt aku. n aku rindu nak tengok muka geram ang masa gado ngan Mior. Hohohoho..sowi la aku salah sbab kenalkan ampa dua. jadi gado besaq pulak.huhuhu..Rindu semuanya. Ahaks!!! what a life...

Wish all of u happy always.
With luv from me, mmmuuaxxxxx!!!


~and i miss u too, incik awak. sorry 2 admit. huhuhu...~

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.