waishhh..malunyer!!!

hohoho..cerita sebenarnya adalah begini..
ari rabu malam saya dah plan nak kuar p Restoran Ana Muda kat traffic light Arau tu dengan Ika, my ex-roommate masa intersesi ritu. Tapi ari tu, kepala ni pening sangat2. Mungkin disebabkan malam sebelumnya saya makan terlalu banyak. Hohoho..tengah berselera makan, jangan disia2kan. heheh..
Bila badan dah rasa xsedap, kepala pening, perut menggelugai, rasa mual, takkan nak jalan lagi kot.. satu ari suntuk asik tido je. Kelas p la..xleh tinggai..tambah2 ada test plak. So, ku gagahi jua. huhu..
Tapi, plan dengan Ika tu terpaksa dibatalkan sebab takut xleh bawak moto nnt dengan kepala xbtoi ni. huhu..
Agak sedih jugak la sebab bukan stakat nak pi makan ja. Tapi nk p wifi jugak. Nak setel pasal praktikal..so, saya mesej la Ika, inform dia, malam tu xjadi. Dan saya cadangkan kuar esoknya saja, khamis malam...

Ini baru cerita betulnya. huhu..
Malam yang dinantikan dah pun tiba..
Pinat ada klaz mlm tu. So, saya ajak Amal join kitorang skali g makan and wifi kat Ana Muda. Saya ingatkan takper la. Sebab kesian kt Amal nanti tinggal sorang sebab Nad pun cadang nak kuar buat date ngn bf dia. Tapi rupanya, Pinat pun nak kuaq makan..masalahnya dia habis klaz pkul 10.30..pastu pulak helmet xdak. Cmna nk kuaq? Kuaq tu xkesah. Time nak balik?? Kena buat 2 trip kot.... Sapa yang nak sanggupkan diri tu? Last2, Nad jugak lah yang mengorbankan dirinya..

Mula2 masa kuaq, saya p ambik Ika kat kolej Beringin. Of coz la with my Ego. Amal antaq Nad p RPA, then trus ke Ana Muda. So,, ktorg jumpa kt sana.

Dah sampai...ktorg pun makan la sambe menikmati wifi kt situ..at 1st, connection lembab tahap cipan! bengang gila! cmna nak wt keja. bukan setakat nak online suka suki. haissshhh..last2 disebabkan geram, saya pun off jap laptop..
then dalam keboringan itu, baru teringat Danial xbagi lagi buku2 yang dia pinjam 2 sem lepas. So, mesej la dia ckp klu nak bagi bleh ja p kt restoran tu. So, Danial pun mai la ngn kwn dia..kira dah ramai la.

Dah dekat 10.30. Kami suma kena balik sebelum pukul 11. Tu peraturan UiTM. Terpaksa la ikut..dah nama pun duk kolej..klu duk umah sewa, lain la cita. heh. Ni la masa yang paling genting. Time to make decision. Nad dah sampai kt restoran tu. Ogy yang antaq. So, dia nak balik la. time ni memang genting. Tengah pikir cmna nak antaq Nad balik, then nanti sapa pulak nak ambik Pinat. Nad cakap dia bleh jalan kaki dari gate sampai kolej. Haisshhh..mana bleh..dia ada moto dia sniri..xkan dia nak jalan plak..takleh2..

pikir pnya pikir, last2 saya bagi moto saya kat Nad, suh dia p ambik Pinat.. sebab guna moto saya ialah pinat xbrapa tere bawak moto..so bagi la skut..senang..

saya pun guna la moto Nad utk hantaq Ika balik kolej. Amal nek keta ngn Danial. Sep bek Danial ada. Klu x, tak pasai2 pulak nak kena wt dua trip. Masa nek moto Nad, agak gabra jugak sebab dah lama xbwk moto besa. Tapi gagahkan jugak la sebab dah lewat. kang kena tahan ngn pakguard,susah plk nnt. Smpai kt traffic light, dah lampu kuning. jadi saya kena la berhenti.huhu.. saya cepat2 antaq mesej kat Amal, inform dia kata saya balik kampus trus,tak berenti dah tukaq moto. Lampu dah hijau, saya cepat2 masukkan gear 1. Pastu, tak sempat nak pulas minyak, trus enjin mati.wawawawaewa!!!! Di tengah2 lorong belok kanan itu! hadoiiii!!! Malu siot!! Tapi sep baik malam. Tak banyak keta. Keta blakang tu pun xhorn. sep bek. Huhu..pastu dalam kegabraan saya cuba mem'free' kan gear balik. Adeh! xboleh!!! satu hal pulak. huhu..
Jenuh la kaki ni duk tekan2 gear. Sampai Ika pun turun moto, tolong mein gear sama. Hahahahah..pastu sep bek gak Danial call. Gtau la dia moto mati kt traffic light. hahahah..sep bek dia patah balik. Then ada sorang laki tu brenti kt ktorg. Dia la tolong bagi idup balik moto tu. huhu..

Pastu Danial dah sampai, pa g...Amal trus kuaq mai kt kami. Dia amek moto tu. Danial trus suh kami masuk dalam keta, dia antaq. hahahah..bongeks! paling geram, ada guard lalu kt c2 nampak. tapi boleh plak dia wt bodo! haiissshhhh!! bongek btoi!

So, tu lah kenangan yg xleh dilupakan..

Nad pulak, len citanya. Lpas Pinat antaq dia dpan gate, tpaksa la dia beramah mesra ngn guard2 tu selepas ditahan dan disoal siasat..huhu..kesian Nad.. Tpaksa backup ktorg..huhu..

~~HabES~~

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.