~ExAMinATiOn WeeK!!!!~

Ohoho…pejam celik, pejam celik, dah final exam dah…. Memandangkan ni adalah kali terakhir pnya exam (insya Allah klu x kantoi. Tak pernah g. Harap2 jgn la cipta rekod baru.huhu..),so saya kenalah usaha betul2. Tapi banyak jugak halangan. Virus M dan K itu selalu saja datang tak pernah jemu mengunjung. Heheheh…

Dan masalah pun xpenah jemu nak datang jugak. Ingatkan bila dah habis satu, habislah. Rupanya ada lagi..biasalah..manusia.. tak la namanya hidup kalau xdak masalah. Orang gila ja yang xdak masalah dalam hidup. Huhu..

Bila exam, baru la nak rajin bukak buku sket. Sket ja la kan..bukan banyak pon. Hoho..tapi kira ok la. Kalau dulu, masa final exam, ada ja masalah yang mengganggu fikiran. Menyesakkan. Membebankan. Walaupun dinafikan tapi kenyataannya memang memeritkan. Huhu.. Orang cakap, bila kita betul2 cintakan seseorang, kita akan sanggup buat apa saja untuk org tu. Hurmmm..bila ingat balik, memang betul pun. Saya dah lakukan segala2nya yang saya mampu untuk buat dia bahagia. Tapi sayang… Urmmm..tak pe lah. Tak nak ungkit lagi. Pokoknya, selalu masa exam, ada ja masalah dengan dia. Kekadang masa exam baik. Lepas exam taufan pulak. Huhu..macam2 dah sy lalui dengan dia. Kesabaran diuji sampai tahap maksimum. Hanya Allah yang tahu perasaan sebenar saya masa tu. Walaupun diluka dan dihina, tetap bersabar. Tetap pujuk hati sendiri.

Sekarang dah lain. Hidup sendiri, single. Lain sangat rasanya. Memang kadangkala sunyi. Kadangkala teringat memori lama. Tapi secara jujur, fikiran lebih tenang. Kalau dulu asyik resah kalau xdapat mesej atau panggilan dari dia, sekarang, dah xkisah pun HP tu bunyi ke tak. Kalau ada mesej pun kekadang rasa malas nak balas. Hehehe.. sampai mcam tu skali.

Mungkin sebab saya dah kuat. Ya! Itu adalah satu kenyataan. Saya dah buktikan yang saya tak lemah. Saya dah buktikan kata2nya salah sama sekali. Saya dah menang! Dan kalau boleh, saya nak terus menang lagi. Bukan berdendam. Tapi satu hari nanti saya harap dia akan telan sendiri kata2 yang penah dia lontarkan pada saya dulu. Semoga Allah menyedarkan dia. Itu lah yang selalu saya doakan. Saya x kisah kalau dia xkan lagi mencari saya. X mengharap. Tapi saya taknak dia anggap saya sebagai seorang perempuan malah seorang teman yang paling dia kesal mengenali seumur hidupnya. Saya bukanlah sejahat yang hatinya dakwakan. Saya tahu dia kenal saya bagaimana. Cuma ketika tu, dia mungkin tak sedar dengan kata2nya atau mungkin dia telah dikaburi dengan semua godaan dunia luar yang menggoyahkan pendirian serta peribadi dirinya. Dia bukan lagi dia yang dulu.. Biar lah..

Yang pasti, exam kali ni terasa ketenangan yang lebih dari biasa. Syukur Alhamdulillah Allah dah keluarkan saya dari belenggu perasaan yang menjerat diri saya sendiri. Cukup lah..Bukan berputus asa tapi redha dengan apa yang dah disuratkan. Dulu bukanlah saya melawan takdir tapi berusaha sedaya upaya. Tiap kali ditimpa ujian, saya sabar. Tak pernah jemu mendoakan yang terbaik utk dirinya dan diri saya. Keutamaan semuanya diberikan padanya. Sampaikan saya sanggup andai segala keperitan yang dia tanggung dipindahkan kepada saya. Allah MAha Mendengar..Benar. Allah dah makbulkan doa saya. Saya telah pun rasa keperitan tu. Sakit amat. Namun dalam hati tetap bersyukur, sekurang2nya sekarang dia dah boleh tersenyum dan tertawa bila masa saja yang dia suka. Alhamdulillah, senyuman yang pernah padam dulu kini bersinar lagi. Senyuman yang takkan saya lupa tatkala senyuman itulah yang menjerat hati saya dulu.

Mungkin, makin banyak prasangka buruk dalam hatinya utk saya. Biarlah.. kalau itu yang dia rasakan saya patut terima. Pada kawan2 saya luahkan. Bukanlah berniat untuk memburukkan. Namun saya lihat, ramai kawan2 saya yang lemah dengan lelaki. Saya taknak tengok kawan2 saya lemah dengan lelaki seperti mana saya lemah dengan dia dulu. Cukuplah saya saja yang merasa seksa sebegitu. Saya dah rasa. Dan saya dah dapat pengajarannya. Dan saya taknak kawan2 saya rasa yang sama. Apa yang saya pelajari, saya cuba gunakan sebagai pengajaran untuk kawan2 saya. Disebalik kisah saya, saya jugak taknak orang fakir dia jahat. Sedangkan dia jugak dah banyak berjasa untuk saya. Saya takkan lupa dan takkan lupa sampai bila2..

Bagi saya, terlalu banyak kenangan dengannya utk saya lupakan. Ada saja perkara yg mengingatkan saya tentangnya. Gen2 merah. Ipoh. Lostworld. Jogging. Halaqah. Tazkirah. Terlalu banyak. Even so, saya masih tetap dapat bertahan. Alhamdulillah. Sekarang, walaupun sy teringat, walaupun hati merindu, namun bila tangan cuba untuk menulis namanya, dah tak mampu. Bila lidah cuba ucapkan namanya, dah x mampu. Bila jari cuba mendail nombornya walaupun sekadar main2, dah tak mampu. Pokonya, hanya hati dan fikiran saja yang mampu. Anggota lain, dah berjaya dikawal. Paling saya suka, bila mata tak lagi mampu mengalirkan air jernih dan hati tak mampu lagi bersedih bila terkenangkan peristiwa lama. Syukur alhamdulillah yang tak terhingga untuk tu.

Dan exam kali ni, aku akan berjuang habis2an!!!!!!!!!! Semoga Allah sentiasa bersama saya dan semoga doa saya termakbul hendaknya. Menuju puncak!!!! hahahah

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.