Bila ujian kecil menguji Sang Hamba....

Pagi2 sebelum Subuh, bangun iron baju. Minggu ni mama datang sini. Masa isron baju, mama ask me sometg...

And that question makes me think, n think, n think. It couldn't even make me smile at all. Wt was d question? Xpayah la saya bagitau kat sini..

Cukup la saya katakan, bila soalan macam tu datang, soalan yang akan saya sertakan dalam diri, 'bila la nak dapat keluarkan mama n papa dari semua persoalan dan bebanan tu? Bila la agaknya saya dapat jadi anak yang dapat melindungi dorang dari segala masalah?'

Resah hati ni tatkala memikirkan cara untuk selesaikan persoalan tu.

Xmampu...bila libatkan mama, hati yang tengah bergembira macam mana pun boleh sedih tiba2. N tu la yang berlaku.

She's everything to me...

Bila mana saya sendiri masih mencari kebahagiaan diri, saya juga perlu bahagiakan kedua2 orang tua saya. Cukupkah hanya sekadar tamatkan pengajian ijazah ni? Cukupkah sekadar bekerja dan peroleh pendapatan sendiri?

From time to time....

I keep thinking about it...

Mama.
Kakde mintak maaf kalau tak dapat nak selesaikan persoalan tu...
Mintak maaf kalau buat masa ni tak dapat nak keluarkan kita semua dari sesuatu tu...
Tapi kakde janji, kakde akan buat sebaik mungkin. Dan 1 ari nanti, Kakde akan pastikan at least 1 impian mama akan tercapai jugak.

Moga2 semua ujian2 ni dapat berakhir dengan kebahagiaan...

Ujian adalah dari Allah untuk hambaNYA untuk menguji keteguhan hati dan iman.
Andai ini adalah ujian bagi saya, saya redha menerimanya..
Biar ditanggung segala, dan keyakinan bahawa cahaya menanti dihadapan xkan pudar selamanya...
Allah itu ada..sentiassa ada bersama orang2 yang sentiasa mengingatiNYA...





Luv u mom...

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.