Setapak lagi ke hadapan~~~

Detik demi detik. Hari demi hari. Tahun demi tahun.
Tak terhitung semuanya. Namun, bila celik, dah 22 taon rupanya budak kecik sorang niiiii...hohoho.. Siyes xrasa macam 22 taon. Rasa umo 17 lagi. hahah! y? huhu.. sebab saya kan seorang yang manja...ciiiwahh!! Siyes dowh. Sapa2 pun yang saya rasa rapat, saya rasa senang, memang bleh jadi manja. Kalau dengan orang yang saya rasa perlu bkasar, saya bleh jadi kasar. Kalau yang perlu bertegas, saya jadi tegas. Masa tu nampak r muka ketat saya. hahah! Still remember masa English Night kt KMKN dulu. Saya jadi stage manager. So, pasal sketch participants suma saya kena jaga. Memang serius giler r time tu. Kawan2 pun tegur. Dorang xpnah2 tengok saya segarang tu. Huhu..So, ada masa la saya jadi 'singa'. heh

ok2. Cita hal 22 taon ni. Malam before my birthday, along n abg syed dah wish siap2. N dorang belikan Secret Recipe skali. A'ly, saya nak cupcake yg cute yg bleh tulis nama tu. Tapi nasib x baek, cup cake xdak la plak..huhu..tak pa..takesah..da dapat kek pun dah ok.

Start pukul 12 je, hp xstop bunyi. Sms dari kawan2 banyak masuk. Thanx to all my frenz yg wish n still remember d date. Jauh disudut hati, pendam je rasa sesuatu tu..on my birthday, saya x bleh sedih2. hehe..so, saya buang prasaan tu jauh2 kalau ada ja rasa dia nak menyinggah. hihi..tapi xsangka plak tbawak2 dalam mimpi. Huhu..ni yang paling saya xsuka. Asal mimpi dia, mesti mimpi baik2. Hurmmm saya mimpi, dia wt mcm sy wt dulu. Dia usaha pujuk saya, yakinkan saya, yang dia akan betulkan balik semua keadaan. Yang pasti, saya terima sebab saya memang xbleh benci dia. Even tkejut jugak sbb saya tau dia ni ego tinggi, tapi tak sangka dia bleh cuba yakinkan saya. Kiranya, tu memang hadiah yg paling best kalau betul2 jadi. Sebab sapa yg suka bila orang buat kita mcm ni..buang kita. pastu langsung x bleh kwn biasa. Rasa terhina.Huhuhu..tapi tu mimpi..saya kalau mimpi pasal dia, suma jadi terbalik. Mimpi jumpa ka, baik balik ka, in realiti, jangan harap la...Saya kenal ego dia tu tinngi mana kat saya. Even saya bleh terima, jangan diharap mimpi tu akan jadi kenyataan. hehe

Then, masa kat office, dapat jugak wish dari my colleagues n masa lunch, dorang blanja makan kt luaq. very much thank u to all of them too. Not only utk blanja saya makan, tapi dorang banyak tolong saya. luv working wit them. Kiranya, jasamu dikenang lah. huhu.. tak rasa awkward even in my departmnt, most of them r guys.

Pastu malamnya plak, Kak cik n abg mie datang kajang. So, dorang belanja saya pizza hut n satay kajang. heheh..Ari tu memang murah rezeki lah kira. Alhamdulillah... huhu..Kekenyangan teramat.

Malam tu, saya amek kesempatan bgayut telefon. Huhu..tunggu apa lagi...dah dapat free call. Gunakan la sebaik mungkin. hahaha!! Malan tu call mama n....makcik nora. Dah lama x cntact makcik. So, alang2 dapat free ni, call la. Lagipun, dah tau dah. Kalau call skali, kompom sejam lebih pnya gayut. Hihihi..macam gayut ngan bf plk. hahah! Banyak la yang ktorang borakkan. Masa call mula2 tu, makcik tengah solat. So, sembang jap ngn Fuzail. Hihi..dah lama xsembang n jumpa ngn Fuzail. Skang ni, Fuzail dah darjah brape ye? Darjah 2 ke 3 eh? Lupa dah. Huhu..Tapi dengar cite makcik pasal Fuzail, best pulak. Cerdik budaknya tu..

So, dengan makcik, macam besa, 1st skali mesti la tanya kesihatan makcik. Lepas hilang sakit lain, datang sakit lain pulak. Macam tu lah makcik.. Kesian kat makcik. Dari muda lagi memang dah ada sakit. Bila dah berumur, lagi la macam2 sakit. Tapi yang saya suka, Makcik memang kuat n tabah. Orang takkan pasan makcik sakit sebab makcik sentiasa nampak sihat. Cuma, kalau call, saya dapat cam suara makcik sihat ke tak. Seronok sembang sebab dah lama x sembang. Makcik cakap, masa balik dari viet ritu, makcik mmg nak jumpa saya. Tapi ayah makcik da nak balik. Gpun masa makcik sampai, saya memang tengah keja. Xpe lah xjumpa masa tu pun. Sebab MHMN ada. Saya tau dia xnak jumpa saya. So, sebolehnya biarla saya xjumpa dia. Kalau jumpa pun masa tu, biaq dia duk jauh2. Biaq saya jumpa yang len2 ja. Hahahah!! ya la. xmo la jumpa...bukan benci. Tak pnah benci dia. Tapi takut. Bukan takut kat dia. Tapi takut, nanti bila tjumpa, tbawak2 dalam hidup. Saya pun xmo dia tganggu tengok muka saya ni. Muka orang yang paling taknak dia jumpa. hahah! sesuka ati ja cakap cm2.huhu..

Then, semalam, angah n kak aida pulak bawak makan kat Bangsar. ktorang makan chicken chop, lamb chop, n mine is black pepper sirloin steak. hihihi..speacial sket. huhu.. da lama nak makan, at last dapat jugak. heh. Balik je umah, trus tdo. Penat sangat2. Ya lah. Skang kt office bz. Kena packing barang utk pindah nanti. Balik umah, mesti la nak rehat. hihi

So, dah 22 taon. I wish, suma benda yang menyedihkan xkan muncul lagi. Dan punca2nya pun akan hilang skali. huhu..insya Allah.. Kawan2 suh cari pengganti. Mama pun, alhamdulillah dah x tanya pasal MHMN. Cuma masa hari2 tertentu ja tanya. Contoh kalau kenduri, my family always ask dia x datang ka. Or time raya. Dah la suma family tau sy serius ngn dia dulu. Abeh orang pahang pun tau. Dorang datang ritu pun tanya jugak. Aduuhhhh...trigger gak r parut di dada. hahahah!! Xpa2. m strong.

Skang, juz focus pada diri sendiri. Juz nak majukan diri sendiri, tngkatkan keyakinan diri, ubah sikit2 diri ni, so dat i'll be happier than ever. Ciwah! huhu.. So, slamat ulangtahun kelahiran untuk Nur 'Aqilah binti Jaafar. Semoga hari2 yang mendatang dipenuhi cahaya hendaknya. Cahaya Pelindung~~~~~~

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.