Best siottttt!!! Da lama xdengar ceramah...hohohoho..

MAcam besa, ari jumaat, pepagi 8.30 kat opis ada tazkirah. Tu memang rutin r kt opis.

So ari ni, ada penceramah jemputan khas untuk semua warga IKHLAS...

Ust. Mohd Farhan bin Abdullah..

Sapa dia?

Ohooo..maybe ada yang knai gk..

Dia merupakan pendakwah bebas yang dulunya merupakan penganut kristian..

Bapanya ketua paderi di...kalau x salah 5 buah gereja eh?

Xpa lah.

Yang penting, dengar tazkirah ari ni memang best. X ngantuk langsung sejam tu.

Slalunya setengah jam. Tapi 15 minit pun dah ngantuk. huhuhu...sowi...

Alhamdulillah, ada suntikan semangat dalam diri ni...tergegar jugak iman yang lemah ni..suh bangun balik..sedaq balik...jangan lemah2...jangan leka2...jangan lalai2...
pegang balik dengan harapan sebelum ni....huhu..

seriously, kekadang bila dengar ceramah, nampak muslimah2 yg btudung labuh, dalam ati slalu pikir, "ya Allah, bila la agaknya ati aku nak terbukak, tergerak, untuk jadi macam dorang? Aurat sempurna tertutup..paras rupa biasa..tapi kejelitaan cahaya iman terpancar diwajah mereka...bersih..berseri..wajah tanpa secalit bedak..pengganti mekap hanyalah wuduk, penyeri wajah..."

Bila tengok dorang, kekadang sayu jugak ati. Teringat janji saya kt dia dulu n diri sndiri. hurmmmm....xleh sebut. hahaha!!!

Tapi janji tu ada kaitan r dengan niqab or purdah..

Rasanya, xdak masalah kalau saya nk pakai pun..

cuma budaya kt cni lain..

Tapi bagi saya niqab tu penting..

jangan diikut cakap pemimpin mesir tu..

kononnya niqab ni mengurangkan apa eh? mengurangkan kecantikan wanita eh?

salah r...

niqab tu la pemelihara kejelitaan sebenar wanita..

Dengan niqab, dapat mngelakkan dari fitnah..
dapat mngelakkan dari panahan syaitan...

Bila berniqab, si suami lah yang paling beruntung..

Sebab kecantikan si isteri hanya akan dapat dinikmati oleh si suami seorang..

kan bagus cmtu..

then bila berniqab, agak2 sapa yang berani kacau or galak2 nk ngorat?
xdakkkkk...
so xkan ada gangguan seksual keatas wanita...
haaaaa...

banyak kebaikan berniqab ni...

So insya Allah...

Slowly...

Saya kena betulkan diri dulu...

Sosial, alhamdulillah dah berkurang sket..

Pergaulan so far terjaga..

Terbatas..

Alhamdulillah..

Tapi still takut..

Saya manusia biasa jugak..

Kang terlebih sronok knal sapa2, mula wt prangai, adab suma x jaga, habesss....lebuh imannnn..huhu..xmo2..

Kekadang bersyukur jugak

Walaupun si kiki ni badan slim kering, huhu..

Tapi ada hikmahnya...

mungkin tu salah satu kelemahan saya..yang ada hikmah untuk saya

Mungkin hikmahnya, supaya bila ada orang yang jatuh cinta dengan saya nanti ( ceeewwwaaaaaahhhh!!! pasan dowh! tapi jodoh xleh tolak..hihihi), orang tu memang pandai menilai luar dan dalam. Fizikal, paras rupa, serta yang penting hati nurani.

Orang zaman skang, asik nak yang cantik2...body mantap2..adesss..suma duniawi..
langsung tak nak sebut bab iman didada..ilmu akhirat cukup ke tak..

Kan tak bagus cm2..

n 1 lagi hikmah, mungkin Allah nak lindungi saya dari sifat riak..

Ya lah..kalau dah perfect, xmungkin xdak sikit pun sikap riak dalam hati. Kompom ada.
So, bila ada kelemahan, sifat tu dapat diatasi. Alhamdulillah..

Mudah2 Allah jauhkan saya dari segala sifat2 mazmumah..

Dan jauhi saya dari rezeki syubhah, agar tiada tompok hitam dalam hati ni...

Semoga bila ajal saya dah tiba, biarlah saya mati dalam keadaan yang baik, dalam iman, serta jiwa yg hidup dan tenang...aaamiiinnnn...

jazakallahu khair..


owh lupa! tadi ustaz tu ada jual buku...
ada pasal debat perbandingan agama..luv that..tapi td xbawak dwet p surau..hukhuk..
So xsmpat nak beli..ingat nk beli dua..terdetik nak beli kt dia 1...sebab dia suka baca buku2 cmtu...dulu...skang tak tau la cmna..
cz nnt nk lawat makcik, bley bagi skali..
tapi dah xdapat beli....wawawawawawawawawawa!!! nak cari jugak nanti! huhuhu..

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.