Tuhan tolonglah aku,...

Ya Allah...

Pertama dan utama sekali, aku bersaksi tiada Tuhan melainkan Engkau..

dan aku bersaksi Nabi Muhammad itu pesuruhMU..


Ya Rabbi...

Aku diciptakan dari setitik air yang kotor..

Lalu menjadi seketul darah..

Dan setelah beberapa lama, terbentuklah jasad diriku yang sempurna..

Mulanya aku dari sesuatu yang kotor, namun lahirnya aku sebagai seorang bayi yang suci bersih..

Suci dari segala noda dan dosa..



Kini aku meningkat dewasa...

sudah bertahun2 aku hidup didunia...

dididik untuk kenal Pencipta..

diasuh menjadi muslimah yang kekal imannya..


Aku bersyukur...

Dikurniakan segala kenikmatan dan kebahagiaan di dunia..

Namun kadangkala, aku gugur..

Gugur jua dengan kenikmatan sementara..



Aku manusia biasa..

Bukanlah seorang nabi atau rasul yang maksum dirinya..

Kadangkala aku alpa..

Aku leka..


Duhai kekasihku..

Layakkah aku menyebutMU sebegitu..

sedangkan aku..

Aku merasakan seperti masih jauh dariMU..

Namun aku tahu..

semua itu adalah ujian untukku..

untuk menguji seteguh mana imanku padaMU..



Ya Allah Ya Tuhanku..

Tolonglah aku..

Bantulah aku..

Aku tak bisa jauh dariMU..

Engkau Tuhanku...Engkau Kekasihku..



Ya Rahman..

Layakkah aku mencium haruman syurgaMU?

Adakah tempatku hanya di nerakaMU?

Lantaran aku dihantui dosa2ku..

Bisakah aku menjejakkan kaki ke syurgaMU..


Ya Rahim..

Tunjukkan aku jalan yang harus ku tuju..

Agar jalan itu dapat mebawaku pada sinarMU..

Sinar yang kudambakan selalu..



Ya Allah..

Aku insan hina..

Lemah sifatnya..

Namun aku kan tetap mencuba..

Menjadi yang terbaik selama2nya...


Segala ujian akan kutempuhi..

Biarpun ajal ku aku ketahui..

Biarpun ajal ku di hadapan mataku ini..

Aku akan tetap berdiri..

Berdiri dan berjuang, menjadi hamba untuk al-Khaliq yang solehah selamanya...

Biar sikit..

Biar tak dipandang..

Kerna aku yakin, Engkau Maha Mengetahui, Engkau Maha Adil.

Bukan manusia, tapi Engkaulah penentu timbangan aku di akhirat sana..






~~kekadang, kita kena jugak muhasabah diri.
Kekadang, dosa2 silam boleh dijadikan motivasi memperbaiki diri.
Kecik atau besar, dosa tetap dosa.
Selagi masih ada masa, muhasabah diri, sedarkan diri siapa kita di dunia, pohon supaya dibukakan pintu hati, bertaubatlah denganNYA..
Semoga pintu taubat masih terbuka dan Allah masih menerima taubat kita.....

[jgn dituduh gila andai ada antara kita yg sentiasa terasa berdosanya dengan Pencipta. Siapa kita untuk menilai sesalan insan lain terhadap dosanya. Siapa tahu tempat kita dimana di akhirat sana. renung2kan dan selamat beramallll!!!! hihihihi... from kiki with love...senyum selalu =) ]

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.