Salah kah diri ni...???

Huuuurrrmmmmm...

kekadang kan...

Rasa macam ada ja org boikot...

Hurmmm..

Saya tau..

Saya bukan officially kawan dorang...

xpnah bersua..

Sekadar kenal macam tu jaa..

Tapi saya suka berkawan..

Saya kan memang banyak bercakap..

Tapi kekadang, ntah mana silapnya...

Kenapa....???

sebab dia kaaa...???



Pagi tadi jumpa Asyraf kt stadium.
Dengar la cita dia pasal kes cerai dia ngn Sue..

Saya dengar dan dengar dan dengar...

Dia rasa teruk sangat..

Tapi saya cakap kat dia, kalau dia rasa kes dia teruk, ada lagi yang lagi teruk dari kes dia..

Contohnya...

saya suh dia bayangkan...

"cuba awak bayangkan. Ada kawan saya ni dia couple. 1 day, dia ada masalah. Masalah yang bagi dia, cuma bf dia ja yang faham sbb bf dia pnah lalui hal yang sama. Masa tu dia mmg tertekan sangat. Jiwa kosong. Perlukan sokongan dan dorongan. Bila dalam tekanan tu, dia call her bf. N her bf said "saya dah menyampah dengan masalah awak ni." and dia trus ltak fon. at dat moment, kalau awak kt tempat kawan saya, apa yang awak rasa?"

Asyraf juz terdiam. Dia tak dapat bagi jawapan. But i guess i know wt d answer is.

Saya cakap la kat dia. Kes dia tu tak teruk sangat pun..

Juz consider tu lumrah hidup..

Even saya sendiri tak boleh lupakan hafiz lagi. Tapi saya tetap teruskan hidup..

Saya cuma boleh bagi nasihat setakat yang saya mampu..

Tipu la kalau saya tak nangis bila teringat balik apa yang blaku 6 taon lpas..

Sumanya macam mimpi..

Kalau Asyraf rasa bodoh sebab sia2 cple 6 taon ngn Sue, saya pulak? Dia x tau apa yang saya dah lalui. Lagi mencabar dari dia.


Bila jumpa Asy, Danial pulak dah salah anggap..

Memang r Asy tu my ex..

But i don't luv him laaaa...

Haiyyyoooo....

He's jz a friend to me..

Sejahat mana pun saya, kalau kawan perlukan ptolongan, saya akan tolong sebaik mungkin.

So salah ke saya kalau saya juz jalankan peranan sebagai kawan?



ntah laa...


Hurmmm...

Kekadang....

Terasa gakkk...

Seolah ada yg cuba memboikot atau mengelakkan diri...


Mungkin sebab dorg tak kenal saya betul2..

Mungkin sebab dorang kenal saya dari orang lain...

Mungkin sebab dorang kenal saya daripada orang yang benci saya...

Maybe orang tu cita saya macam tu n macam ni, so bila jadi macam tu n macam ni, they jz assume apa yang orang tu cakap memang betul..

Sedangkan orang tu sniri pun tak penah kenal saya betul2 walaupun da btaun knal saya...

Salah ke saya??


Xpa lahhhh...

Saya slalu ingat satuuuuuuuuuuuuu ja..

Kalau kita wat baik seribu kali pun prang takkan ingat..
Berjasa sejuta kali pun orang takkan ingat...

Tapi..

Kalau sekali kita wat jahat,
kalau sekali kita wat silap,

seumur hidup orang akan ingat.........



Yang penting, saya yakin, Allah Maha Mengetahui, Allah Maha Adil...
So, saya kena trus bsabar...
Teruskan hidup...

Dan saya tetap doakan yang terbaik untuk kawan2 saya..

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.