Dah sebulan ye..

diam xdiam, sdaq x sdaq, dah sbulan saya praktikal. So far, alhamdulillah.. Bz? Banyak keja? Saya faham,yg tu memang saya kena tempuh. Cabaran? Cabaran jangan cakap la.. Tp rasanya,cabaran sebenar tu belum lg kot.. Mybe masa nak pindah office nanti. Time tu,kompom2 nk toleh kiri kanan pn dh xsempat. Ciwah! Prumpamaan mlebih2 sgt. Hoho.. Tp rasanya,mmg mncabar time nk pindah nanti. Masa sy keja kt kajang dulu, supermarket tu nak pindah ke sarawak. A'ly nk tutup. Hoho.. Memang bz r time tu.. OT ari2. Spttnya msuk keja pkl 9, klu OT, msti la smpai malam. N still ingat lagi, hari2 terakhir keja kt c2, memang smua org sibuk. Saya pulak, dari pagi sampai ke malam mengadap komputer, jaga kaunter, n kira stock. Perhhh!!! mantap gilak ah. Sampai berpinau mata. huhu..
N last day jugak, keja dari 8 pagi sampai la pukul 2 pagi. perhhh...!! pengalaman tu..huhu..tapi best. hihi

Pngalaman saya praktikal ni, banyak jugak saya dapat. 1st thing, saya cuba sesuaikan diri dgn semua orang. Macam2 orang saya jumpa dan macam2 perangai juga. hoho.. so, saya mula faham sikap sebenar manusia yang pelbagai ni macam mana.

So far, sesi pembelajaran saya, alhamdulillah. Yang penting kena rajin tanya dan rajin blajar. Tapi skang, rasa susah saya nak kekalkan amalan tido lambat saya masa student dulu..huhu..klu boleh, mmg nak apply. Tapi tengok la. Balik keja, sampai umah pun dah pukul brapa. Kalau jam, mau isyak baru sampai umah. huhu

Esok malam saya nak balik kedah. Sebelum ni kan tgempar kes kemalangan bas Sani Ekspres tu..huhu.. teringat masa saya nak beli tiket bas. Cakap kat along, teringin nak nel bas dble decker, tp duk tingkat bawah. Sebab tingakt atas dah slalu dah. Pstu seb bek bas tu xdak dble decker. Tengok2, pstu trus kuaq brita pasal eksiden tu. Perhhh!! seram dowh! baru tpikiaq nk duk tingkat bawah, dah ada eksiden n kna pulak pnumpang tingkat bawah. siap ada yg putus kpala g. hoho..ngeri2...

Saya slalu cmtu. Kadang2 tfikir smtg, then msti smtg bad happen. MAcam dulu lah. Nek moto ngn Nad. Pastu lalu kat masjid. Tepi masjid tu ada kubur. Saya terpikir la apa agaknya ahli2 pkuburan tu tgh buat? mungkin tgh tengok manusia2 yang masih hidup ni n cuba bagi peringatan supaya bsedia sebelum mlangkah ke alam barzakh. Tup2, xsampai 10 minit, kitorang almost eksiden. Actually memang dah kena pun. Ngan merc compressor plak tu. huhu.. HAbis patah wing motor nad. Saya pulak, dah la tangan pegang laptop. Kalau saya tak panggil nama nad, n nad tak sempat brek, memang teruk la ktorg kena. N mungkin saya boleh melambung ke depan n ntah2 saya ddah xdak dlm dunia ni. huhu...
tu la kisahnya..

k lah. it's time to sleep. Juz lepas geram dah lama x mnulis n upload balik luahan yg xdapat di upload sebab line wifi bengong 2 3 ari ni. hahahaha..wokies! daaa


ohohoho..apa2 tulisan saya bkenaan dia, jz ignore it. Tu skadar luahan hati kala kebingungan. Besa laaa..org yg kita sayang..mana bleh lupa..huhu..k2. stop2

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.