Yeayyy!!! Cuti. Cuti. dan Cutiiii!!!!!!!!!

Hohoho...Ari ni cuti. Esok pun cuti. My working day 5 ari ja sminggu. Naseb baek...sbab ada private company yg working days nye 6 ari sminggu. Sabtu kerja skerat ari. sep bek tempat kerja saya tak macam tu. huhu..

Pastu, start next week, ada 4 kali cuti jumaat!!!! yipppeeee!!! tu yang bestnyer tuh. hahahaha!!! best giler! keja 4 ari ja tu... huhu.. Tapi, cuti, cuti jugak.. tapi xleh cuti sangat.. sbab nak kena study pasal produk family..kalau tak, nanti kalau bos sawak p briefing ke ape ke, langsung tak paham. Ye lah. Dorang suka guna short form. Saya mana la tau menda pa yang disebut. So, saya kna study lah. Bos cakap, nanti nak kna wat budget utk department. Hadoi...takot...makin lama makin adventurous la my work ni. Risau tak daoat perform well.

Ya lah. Saya dapat praktikal ni pun, tak semestinya saya akan ditempatkan di department yang berkaitan dengan apa yang saya belajar. Tak semestinya finance department. Tapi duk kat FAS pun, dah ok dah. Dari penghayatan saya, saya rasa awal2 ni dorag tengah uji saya. Dorang memang tak garang. PErangai gila2. Tapi, disebalik tu, kalau saya naik skali, means banyak yang saya akan terlepas. Kat situ, saya kena terus belajar dan banyak bertanya. Kalau saya tak tanya, dorang takkan senang2 bagi maklumat. Kalau tanya pun, kadang2 ada jugak dorang mngelat. Konon tak penting untuk tau. Tapi sebenarnya sayya kena lah tau. Dah banyak kali tanya. Dapat jawapan sama. Tapi lepas submit logbook kat boss, boss cakap "kamu kena tanya. kalau tak, kami takkan bagi maklumat sesenang ati camtu." Dah dapat teguran dari boss, saya tekad. Kalau dorang ngelat gak pasni, saya nak kacau sorang2 dalam department tu. Dari Encik Adnan sampai la Encik Zam. hohoho...saya mesti teguh pendirian!

Semalam dah bawak balik suma brochure n corporate info Takaful n FAS. Kena study lah. Isnin ni saya nak suh Encik Syah sambung explaination lagi. Sambung dan sambung dan sambung. Sampai saya faham dan sampai saya expert dengan FAS dan Takaful. Insya Allah..

Tapi kan, ada sesuatu yang saya dapat tau kat sini. Suma lelaki, sama ja. huhu..Memandangkan department saya cuma saya n Kak Rini ja ladies, so yg gentlemen ni, pepaham la cmna. Sebab dorang ramai lelaki, klu cakap tu, adehhh..,"merapu". Pepaham r konsep merapu tu cena. huhu..kekadang sampai tak pasal2 nama saya naik skali. adehhh..huhu..tapi saya tak kesah sangat sebab dorang tu dah kawen. Tak pe r ckp cmtu. Dorang dah ada pengalaman. Kalau org yg xkawen dk ckp cm2? x ke xbaek..buat dorg membayangkan dalam otak. Berdosa tu. Otak takkan bayangkan kalau lidah tak menyebut dan hati tak terlintas perkara camtu.memacam! Tapi apa2 pun, even penat keja, saya enjoy dengan suasana kerja saya tu. Mudah2an Allah permudahkan segala urusan saya. Amiinn.. Saya nak buktikan pada semua, saya mampu berdikari dan saya boleh berjaya.

Next week balik Kedah. Jumaat pagi, Insya Allah. Tapi nak balik mai sini balik yang masalah. Suma amek cuti hari ISnin. Saya x amek cuti. Xmo amek. Sebab nanti bulan satu dah nak amek cuti empat hari. Tu pun belom tentu dapat. So, Isnin nanti memang kalut gak la. Saya kena balik sini naik train. Sampai KL sentral, trus p keja. Penat gila seyh! Memang kena prepare awal2. Silap ari bulan, bleh pengsan saya kt office. Ya lah. Ahad tu kenuri. Petang tu dah berangkat. Esok trus masuk kerja. Petang baru balik. Habis keja pukul 5.30. Flight angah depart pukul 5.20. Nak kena tunggu angah sampai dulu. Angah sampai dalam 6.10. Nak tunggu Angah sampai PJ lagi. Perhhh!!! Kalau Angah amek KLIA Express p KL sentral, pstu nek LRT p Asia Jaya, tu tak pa la. Kalau Angah nek keta dari KLIA? mau la berjam2 plak tunggu coz jalan jam time2 camtu. Adehhhh..

So, rasanya nak kna call member2 kt situ gak la. Ajak teman jalan2 jap. P la memana pun around PJ tu. Sementara tunggu Angah. Pastu Selasa, confirm collapse trus. Hahahah! Mintak2 jangan la. huhu..

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.