Against all odd. haha!!! tengah tensen sbnqnya...

Have u ever made a promise to ur luv 1? A kind of promise yang menunjukkan rasa cinta kamu pada dia. A kind of promise yang kamu sendiri tak pasti mampu dilaksana atau tak, tapi kamu buat jugak.

I did. Saya pernah. Berjanji untuk setia dan takkan pernah lupakan dia selama2nya. N I've promised him, i'll do anytg juz to make him happy. Skali pandang, macam remeh. i don't care what people are going to say about me. Cz i know who i am n i know wt m doin. Nak kata saya buang masa sebab masih pegang dengan kata2 tu?Cakaplah. Promise is promise.Orang menilai kita berdasarkan utuhnya pegangan kita pada janji yang kita buat.So, itulah yang saya buat.

Yep,I admit. Smtimes, pegang pada janji yang dianggap bodoh oleh sesetengah pihak, memang satu tindakan yang sangat bodoh.huhu..but thank you very much. I appreciate it.


MHMN...dia pnah jadi sm1 yang terbaik dalam hidup saya. No one can replace him. Nobody, for now. I still keep my promise. But instead, m still hoping that 1 day, i cld have my own beloved as d others.Is that wrong? I don't think so. Perhaps u wld say that m still hoping 2 b with him. Maybe. Juz maybe.U want to know why? cz every time i try not to think about him, he will come into my dreams. believe me, it's hard and hurt to get through it. But plz don't think m weak jz bcz of it. M not weak. It's juz, mayb it's bcz when i've made d promises to him, i knw that i cld hold 'em forever.

Jopefully, he won't read my blog. I don't want him to know anytg bout me. Even i know dat he wouldn't read it at all. Hohoho.. yep! m very2 sure he won't read this. Bcz i think, there is no reason for him to read my blog. Ehey!! wake up! who m i to him??? nobody,okkay.

Alhamdulillah..skang, instinct saya pasal dia dah tak banyak. Kalau dulu, ada ja yg merisaukan saya. Pasal perubahan dia, pasal makcik nora.. Skang, saya rasa dia dah boleh fikir betul2 mana baik, mana buruk. Berseronok tu biasa.. Zaman remaja hanya sekali. Biar dia enjoy zaman remaja dia. Kalau sebelum ni dia asyik sibuk dgn halaqah, bgaul dngan orang2 yg bkerjaya, orang2 bjawatan, orang2 berumur, fikiran dia jadi lain. matang. I luv it. Tapi bila dia terlalu serius, dia xdapat nikmati zaman muda dia betul2. Tapi apa yang buat saya tersenyum, apa yang saya cakap dulu, yang pnah dia bantah dulu, yang pnah dia ptikai dulu, skang dia dah wat pun..huhu..
2 b honest, saya tak rindukan dia yang main gitardan menyanyi bersama saya. Tapi saya paling rindukan, saat dia bertegas dengan saya,saat dia bersemangat sampaikan ilmu pada saya, saat dia bsmangat bimbing saya. HUrmmm..cakap pasal mein gitar, teringat pulak masa birthday dia yg ke 21 lepas. Lama gayut kt tepon. Sambil dengar dia mein gitar. Bila tfikir, kalau la saya dapat dengar dia main masa birthday saya nanti......hurmmm..xpa2. 4get it. bnda xkan jd knyataan. huhu..


Banyak kan yg saya teringat pasal dia. Kalau pasal saya, agak2 dia ingat x? hurmmm.. i don't think so. Sbab dia sniri cakap, anggap ja x pernah kenal. n saya xkan lupa setiap kata2 dia yang terakhir... Mungkin betul, saya bukan ditentukan untuk jadi sesiapa bagi dia walaupun sebagai sahabat. sebab untuk buat dia tersenyum pun, saya perlu tinggalkan dia. Maybe Allah dengar doa saya dulu. disebabkan tak tahan tengok dia merana, saya bdoa pada Allah, berikan kebahagiaan pada MHMN. dan sbagai balasan, saya sanggup tanggung beban yang dia tanggung. Sungguh, Allah Maha Mendengar... dan Allah dah makbulkan. Jadi saya xboleh mengeluh. Cuma bpegang teguh dgn "derita saya adalah bahagia baginya..". huhuhu..yep! dis is wt yg blaku skang.

See! I keep talking about him.Gosshhh!! I don't want to be like dis 4ever..I juz want to be happy..But y can't i??HUrmm..now, m in deprssion of doing my thesis. I admit, m a kind of person yang teramatlah bendul, lambat pickup smtg new for me.Yep. Takaful is not really new to me since i've learnt about it before. but now, m in d real world..real world of working.m afraid, if i can't do my very best,i can't make everybody satisfy with me, with my work.n m alone...lonely.
i need to find the strength. Kekuatan yang dapat bagi saya semangat supaya saya tak putus asa. I need sm1. I need MHMN. But 1 thing for sure, he will never ever come back to me even as a friend.
Ntah macam mana saya nak buktikan pada smua,terutama dia, yang saya x lemah. I have to get through this on my own.
In front of the others, i keep smiling.Tapi jauh dalan hati,xdak sapa yang paham..
2 be honest, i miss 2 b myself yang dulu...ada dia,ada pmbakar semangat, ada org yg slalu kongsi suka duka, ada org tmankan bjaga malam sambil wt keja, ada org kejutkan buat solat sunat tgh malam. Tapi bila ingat balik apa yg dia cakap,semua tu buat saya sedar sapa saya.

Ya Allah..tolong hilangkan beban didada ni..tolong..makin hari makin parah semua ni.Tapi say tak boleh lemah. LEmah bererti saya kalah.Saya xnak macam tu..xnak..xnak..kat mana say nak cari diri saya yg dulu balik?? Aduhhh.....keep praying n working on it....semoga Allah makbulkan semua doa dan berkati semua usaha saya. Amiinn..

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.