Finishing School.....

Baru brapa hari kt kampus. Patutnya start finishing school 19hb. Kebetulan, sebelum tu demam pulak. Pikir2, takmo p dah sebab demam. Tapi p jugak..sebab nak tengok dulu ok ke tak. Bukan apa, sebab ramai budak2 yang duk jauh, suma dah balik n dorang pun xmai pun finishing school ni.

Tapi, gagahkan jugak diri ni..p la jugak program tu..masa mula2 sampai, dah nampak dah program ni kacau bilau. Sebabnya management dia x bagos. Sampai student pun blur2 ja. Yang kami tau, start 19hb malam. Pakaian? Selalu nya malam2 pakai santai ja. So, redah je la pakai santai. Sep bek ramai yang pakai santai.

Dalam tentative program, ada sebut makan disediakan. Dengan sarapan, lunch, mnum petang, diner, n supper. Tapi, bila start pembukaan tu, dorang cakap, pihak uitm Cuma dapat sediakan brkfast n supper ja. Yang len tanggung sniri. Tu dah satu hal wat kami bengang. Dah la kami terpaksa menghadirkan diri. Yang jauh tu, dah la kna datang dari jauh, ada yang tak balik lagi. Lepas tu, dah penghujung acara tu, dia cakap pulak, brkfast x dsediakan pulak……kena beli sniri.

Bengang kot! Dah r dah kena tipu skali. Pulak tu mein cakap belit2. ahhhh…geram gila! Lepas tu, supper pulak, tengok tong air tu kemain lagi dengan wap dia kt tepi tu. Memang teliur r tengok ada air ais. Sep bek sy x minum. Member saya minum, rupanya air kosong! Cit! lagi bertambah geram. Pastu roti plak ntah cap apa ntah. Bukan tak bersyukur. Tapi kalau xdak dwet, xkan la sampai mcm tu skali?? Sampai bagi air kosong? Roti cap apa ntah. Aaiissshhh…memang geram gila. Ramai yang bengang tahap gaban sampai esoknya trus berambus dari kampus. Huhu.. mana tak bengang wehh..program tu bagos..tapi management sikit punya terok!! Tak penah lagi jumpa program yang diatur camtu.

Kesimpulannya, memang teruk r..memang tak puas ati. Saya dah la gagahkan diri jugak p program tu. Pastu kena plak camtu, ilang trus smangat! Tambah plak demam. Kompom2 xpi trus. Penginapan saya, kolej Dahlia. Kolej paling blakanggggggg skali dalam kampus tu. Jauh di belakang, dekat dengan ladang. Blok paling hujung. Gelap. Kalau jalan p dewan, xbleh jalan sorang2. sunyi. Gelap. Bahaya kot! Tu satu lagi keburukan. Tak reti jaga keselamatan pelajar. Kalau dah tau ada banyak aktiviti, tempatkan la ktorg ni kat kolej atas semua. Ni setengah atas, setengah bawah.

So, kesimpulannya, setakat ni ja lah perjuangan saya untuk program ni. Tinggal esok ja lagi untuk saya bertahan. Esok saya ada exam unit trust pulak. Harap2 saya lulus dan layak bergelar unit trust consultant. Insya Allah…mudah2an ada rezeki saya nanti. Ni pun satu ikhtiar saya untuk majukan diri saya. Langkah pertama untuk cari rezeki sendiri.hohoho..

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.