Puasa Sunat

wahh!! Esok je lagi dah nak raya aji. Tapi..bahangnye tak rasa pon. Huhu.. Cumanya, ari ni saya puasa. Dikesempatan yg ada ni, saya ambil,saya guna,untuk muhasabah diri saya. Saya cuba buat yg terbaik mungkin untuk diri saya sendiri.
Baru je habes sahur dengan mama n papa. Bangun pagi ni, xdapat nak senyum. Dalam fikiran ada dia. Astaghfirullahal 'azim.. Tak habis2 lagi dengan dia. Sesak otak ni. Selalunya,bangun je dari tdo, saya mesti senyum. Senyum pagi2 kan satu petua utk maniskan muka. Hehe.. Tapi ari ni,sikit pn xdapat senyum. Mama tnya apa2, angguk geleng ja.

Hurmm mungkin sebab semalam dah nangis tpkirkan dia.. Dah lama sungguh xnangis. Rasa nak lepas kat sesorg. Tapi mesti lah xboleh.. So,lepas la saya sorang2.. Ditemani blog ksayangan ni jugak.

So,ari ni saya puasa. Saya harap Allah terima ibadah saya ni. Dengan ibadah ni,saya harap saya akan dapat ketenangan yg hilang dari diri saya sebelum ni. Dah banyak pikir. Mungkin ada lagi yg saya xlaksanakan. Untuk lupakan dia terus, saya perlu lupakan semua yang ada kaitan dgn dia. Makcik Nora pun. Susah jugak sebab dah rasa rapat dgn makcik. Tambah makcik tak sihat ni, rasa xsampai hati nak tinggal mcm tu ja. Insya Allah, nanti saya nak jumpa makcik. Mungkin utk kali terakhir. Nak peluk cium makcik mcm mana makcik peluk cium saya masa ptama kali jumpa dlu. Then mntak maaf utk sgalanya,n pesan kat makcik supaya jaga kesihatan. Xmampu nak putuskan ikatan silaturrahim yg 1 ni. Bukan nak ptuskan. Tapi demi kbaikan sy,sy perlu mnjauhkn dari semua yg ada kaitan dgn dia. Insya Allah.. Lagipun,makcik cakap, hafiz asik tanya bila nak jumpa dktor. Means,dia makin peka dgn kesihatan mak dia. Alhamdulillah..klu dia dah peka, sy x la risau sangat sebab nanti dia akan lebih tau keadaan mak dia dari sy. Itu memang tggjawab dia sbagai anak. Sy tau dia sorg yg btggjawab. Insya Allah,sifat dia yg 1 tu xkan berubah. Saya harap, kalau dia ada bkawan dgn sesapa, jgn takut kenalkan kt makcik. Supaya nanti dorg lebih rapat. Makcik pun xkan sunyi kalau ada org yg slalu cntact dia. Kalau buah hati hafiz,mesti la makcik lg suka.

Hurmm raya ke2 dah nak berangkat. Sebelah kaki dah mlangkah ke alam baru. Mudah2an saya kuat. Dan smoga,Allah terima ibadah puasa saya hari ni. Tenangkan hati ni,ya Allah...aku serahkan ketentuan hidupmu hanya padaMU. Dan walau apapun ketentuanMU, redha kan lah aku dgnnya. Aminn...

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.