my new career??

waaahhh!!! Alhamdulillah... exam ASM semalam dah lulus. Maksudnya, saya dah berjaya untuk dapat lesen Unit Trust Consultant. yippeee!!! Pasni, kena lah rajin study pasal unit trust. Kena lah rajin kuar cari customer. Kena lah bijak mencari pelanggan. Kenalah bijak mempengaruhi orang. Huhu..

Insya Allah, selain ijazah yang bakal dipegang, ni satu lagi value added untuk saya. Zaman sekarang, kalau setakat dapat pointer tinngi pun tak terjamin lagi masa depan. Kena aktif ko-k, have a good mixture of soft skills and hard skills, kena bijak menguruskan diri, kena bijak memasarkan diri. Yup! dat's what i learnt. So, sekarang, saya sedang cuba buat apa saja uuntuk tingkatkan apa yang patut dalam diri saya supaya nilai diri saya akan jadi tinggi dan saya dapat bersaing dengan baik.

Agak merisaukan saya bila saya ni sukar untuk bergerak sendiri. Maksud saya, nak keluar mana2 sorang diri, agak susah. Bukan tak berani, tapi my parents kurang izinkan. huhu..tak pa. Insya Allah nanti saya boleh jugak.

So, ni lah saya sekarang. Dan sekarang jugak masih menunggu keputusan exam. Takottttt!!!!!! Mudah2an Allh permudahkan segala urusan saya. Amiinnn!!

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.