Kak Hajar dan Hizbut Tahrir

Dah lama betul saya tak pegi kelas Kak Hajar. Rasa bersalah pulak. Nanti apa pulak yang dia fikir. Bukan taknak pegi dah, tapi terlalu sibuk dengan final year ni. Macam2 benda kena buat. Nak kuaq sorang2 pulak, susah bila xdak transport ni. Motor kat Arau. Keta pulak klu nk guna, kena kuaq awai. Nak jumpa plak, kna diam2. huhu..

Tadi baru dapat mesej Kak Hajar. Mesej jemputan ke Seminar Hizb. Kelalaian yang disengajakan. Macam best. Rasa nak p. Tapi seminar tu esok pagi. Esok saya nak kena ikut kakcik cari baju untuk kenduri nanti. Aduhhh...Kalaulah seminar tu lepas exam nanti, senang la nk p.

sebut pasala Kak Hajar, apa la khabar dia skang eh? sihat ke tak? tapi selalunya kalau jumpa, xlekang dari senyuman. Tu yang saya kagum dengan Kak Hajar. Xdak keluh kesah didik saya, bantu saya dalam mencari cahaya dalam hidup ni. Walaupun bergelar seorang Islam, namun saya akui, masih banyak yang perlu saya pelajari. Taknak bergantung semata2 pada ilmu basic yg dipelajari di sekolah atau di rumah. Kekuatan akidah mesti mantap. Untuk bekalan hari yg kekal kelak.

Nak kuar esok pagi, mesti mama tanya nanti. Lagipun, mama baru ja pcya kat saya untuk drive sorang2. Xpa lah. Insya Allah nanti dapat jugak p. Allah tau niat saya baik. Insya Allah, Allah pasti tolong.

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.