Masih berbisik dalam hati~~~Jubah...Jubah...huhu..

Apa yang berbisik tu? Huhu..pasal nak ubah penampilan diri.. hihi. Memang dah pasang niat lama dah. Dalam 3 taun lepas. Lama kan? Tapi orang cakap, tak sampai seru lagi kot. huhu..Tapi hati ni kadang2 terasa jugak nak ubah. Kekuatan tu ja xbanyak lagi sebab banyak cabaran yang perlu saya tempuh. Saya akui, saya lemah. Namun, saya berjanji dengan diri sendir, satu hari nanti, semua orang akan terkejut dengan perubahan saya. Perubahan untuk menjadi muslimah yang sejati. Insya Allah..

Lepas solat tadi, tiba2 teringat jubah hitam yang saya lihat masa shopping dengan Kakchik minggu lepas. Cantik...Saya suka. Walaupun hitam, tapi ada manik2 dan labuci yang menaikkan seri. Warna yang paling sesuai untuk seorang muslimah adalah warna hitam dan warna gelap. Bukan warna yang terang2. sebab tu di negara Arab, muslimahnya berjubah hitam kebanyakannya. Bagus kan tetapan warna tu? Iyalah. Memang ada benarnya. Kalau seorang perempuan memakai pakaian yang berwarna terang, selain warna gelap, mesti akan menarik perhatian ajnabi. kan?

Tengok ja jubah tu, memang suka sangat lah. Dalam hati memang dah pasang niat nak beli. Sebelum ni, ada jugak dok survey2 kat internet. TApi banyak yang dah habis ditempah. Cantik kan kalau semua muslimah berjilbab? Apa jilbab tu? Jilbab adalah sejenis pakaian yang longgar, kainnya bersambung dari atas hingga ke bawah. Baju kurung tak dikira jilbab sebab kainnya terputus dua. Itu adalah penerangan daripada Maklang, salah sorang muslimah HTM yang saya kenal.



Gambar kat atas tu masa sem 3 kat uitm. Masa tu presentation BEL. Jubah tu mama beli kat Makkah. Jubah tu size dah kecik dah, tapi singkat pulak. huhu..tu yang susahnya kalau beli jubah abaya kat sana. Tapi still suka sebab cantik. Ramai puji jubah tu cantik. hehehe..Tapi jubah tu dah ke mana pulak hilangnya. Tak ingat simapn kat mana. huhu..sayang kan? Tu lah. Nanti nak beli lain. NAk pakai jugak. Cuba2 pakai dulu untuk kuar. Nanti bila dah terbiasa, mesti seharian asyik jubah ja. Insya Allah..hihi

Di bawah ni adalah jubah2 yang saya berkenan sangat. Tu baru tengok kat internet,ok. Nanti nak shopping betul2, siaplah. Tapi murah jugak la online pun. Kat luar saya tengok rm100 lebih. rm170 pun ada. Kalau online, tak sampai rm100. Kalau tambah kos pengangkutan pun xbanyak sangat. hihi.. tunggu taun depan. Sat ja lagi impian nak jadi kenyataan. hihi..





0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.