Makcik Nora oh Makcik Nora..

Dah lama x cntact.
last contact ritu, kesihatan makcik dah beransur pulih. Ingatkan dah ok dah la. Kali ni cntact, lemah semacam ja. Makcik pun cita la keadaan makcik..
Makcik asik sebut pasal mati. Merisaukan saya. Baru tak cntact dua tiga bulan. Kalau berbulan2? tah apa la cita.

paling tak best, masa nak end cnversation, makcik pesan "iela jaga diri baik2 ye. Jangan jadi macam makcik. Makan kena jaga. Kalau tak, nanti dah tua macam2 sakitnya. Ntah2 iela call makcik lagi nanti, Makcik dah xdak suara dah'.
Perhhh!!! dapat ayat last tu, tersentap kot. Mula2 larang gak makcik cakap camtu. Tapi dah dapat ayat last tu, huhu..xleh2..tu baru saya yang dengar. Kalau anak2 dia dengar cmna? Hafiz,iwa,fuzail. Aishh...

risau jugak. Dah la dh jarang contact skang ni. saya pulak dah makin sibuk. Kalau ada apa2 nanti, sapa nak inform? Hafiz? Mungkinkah terjadi? Tak mungkin...Bagi dia saya dah mati. dan bagi dia, dia xkenal saya. Mana mungkin dia nk inform kt saya nanti.

dah lama x bsembang, macam2 cita la kuar. But mostly pasal kondisi kesihatan makcik dan keadaan saya. Hal Hafiz, kurang tapi ada jugak la. Huhu..

makcik ada sebut, makcik tengok hafiz dah berubah. Makcik cakap, Abg Ahmad pun cakap hafiz dah berubah. Sapa yg kenal dia sebelum dia masuk U, smua nampak perubahan dia. Tapi, saya nak tegur dia pun dh tak boleh. Last2 saya yang kena dan ni la akhirnya yg jadi. Tak pa lah..redha. Saya pun dah xlarat nk wt pa2. Nak dihulurkan bantuan pada orang yang menolak, buat apa. Last2 saya ulang balik ayat makcik, " dia dah besaq..dah bleh pikir baik buruk..". huhu..cuma risau if anytg happen to makcik. She's evrytg to him. apa2 jd nnt, dia akan effect teruk. i can imagine it. risau gk. dia dah berubah ni, xtau la skang dia cmna. xmo ikut fmly g viet sdgkan mak n abah dia nak sangat dorg kumpul sama2 sbb waktu tu ja la dorg dapat rasa kluarga dorg kumpul. xpa lah. apa2 pun, dia dh bsaq,bleh pikir dah. Dia dh pnah rasa keperitan hidup dia dulu. Allah dh keluarkan dia dr suma tu. Allah dah bg dia ksenangan dan kbhgiaan. Kalau dia lupa, saya xtau nk ckp cmna g. huhu..pa2 pn, best of luck 2 him.

Saya ada sebut pasal kenuri kakcik nanti. Makcik excited nak mai. Tapi apakan daya. Makcik ada kat vietnam masa tu. Hafiz ja tak ikut. N kompom2 la dia xkan mai. Hello!! i'm dead to him, ok. huhu..Terharu jugak bila dengar makcik sbnaqnya nak mai umah raya ritu. Tapi pakcik sibuk dengan jemputan sana sini.

rasa bersalah pulak. Makcik dah lama ajak p sana. tapi xdak rezeki lagi nk p. dan xdak jodoh g nk jumpa makcik lagi. Asal boleh jumpa, ada ja halangan. huhu..
ni tambah pulak makcik dk tak sehat, dk sebut pulak psai mati. takut jugak saya dibuatnya. tak pa lah. Insya Allah jumpa jugak nanti.

Errr...alamak. Tersentuh jugak bab dia dlm ni eh. huhu.. secara tak sengaja..sebab ni bkaitan mak dia..huhu.. xpa2. sket ja. Xdak dah. hurmm harap2 if anytg serious dat i need to know bout mkcik nora happen nnt, ada la org yg informkan. If not, saya akan rasa bersalah teramat.

okies. semoga...oh. doa untuk mama n papa musti diutamakan dulu. hehe..semoga mama n papa sehat slalu dan juga makcik nora....aminnn...

0 comments:

Leave a Comment

Back to Home Back to Top Cahaya Pelindung. Converted Blogger Templates by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.